dansföreställning

Igår var Danscenter hos oss på skolan och hade en dansföreställning som hette tänk om. Den handlade om (som jag uppfattade det som) vår jord och att vi måste ta hand om den för att vi ska kunna överleva och att vi måste tänka på vad vi gör med den. 
En sak som är så kul på estet är att vi inte bara får dansa och spela teater, utan vi får också se på andra som gör det. Man lär sig mycket och kan hämta inspiration från andra.
Nu sitter jag här själv hemma, och har ingen aning om vad de andra i klassen (plus de andra esteterna som tittade på) tyckte, men JAG tyckte att den var lite svår att fatta ibörjan men man kom in i den. De var verkligen jätteduktiga och hade underhållande danser som var båda coola och graciösa som gjorde att de fick stående ovationer när de efter en timmes dans var klara.
Detta var en slags utbildning man kunde gå, de som dansade gick första året.
Gruppen kom från stockholm danscenter och deras hemsida hittar ni här! http://www.danscenter.se/

Tyvärr tog jag inga bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback